En permanent installation!

Vi har hängt upp det gamla väggskåpet också! Som satt på den vägg mellan kök och klädkammare/skafferi som nu är nertagen för att få ett par kvadratmeter kök extra samt komma ut i tillbyggnaden. Det kändes stort pga det är första steget mot det trevliga, funktionella kök som Mrs Universum (i samarbete med sitt alter ego som är arkitekt) skissade upp åt oss för över ett år sen, och det första vi gör här som inte är provisoriskt. Plus att vi fick lite mer plats i verkstaden/möbellagret..

Tyvärr var skåpet så otroligt nedsmutsat med motorolja och sot och helt översållat med hål efter häftstift och småspik att originalådringsmålningen inte gick att rädda. Dvs jag kunde inte, ett konservator hade kanske fixat det men där nånstans går min gräns. Stommen är målad i ny ockragul färg, men lite för grönaktig jämfört med den gamla så måste blanda till nåt bättre innan sista strykningen. Det ligger däremot inom mina gränser 🙂 Ska också fundera på om luckorna ska bli mitt första övningsprojekt när jag nån dag får tid och/eller lust att lära mig ådringsmåla.

Vi fick också facit på var den nya kökslampan ska hänga. Så det var ju tur att Johan glömde be elektrikern fixa den dragningen!

Vi fick också facit på var den nya kökslampan ska hänga. Så det var ju tur att Johan glömde be elektrikern fixa den dragningen!

 

Kommentera

