Två bröllop och en vardag

Vi har hunnit med två bröllop sen sist, är i den åldern!

Först Cissis och Alexs i London, sedan länge planerat, engelska kvinnor med hatt, förhyrda dubbeldäckare och fest med skotsk dans i överdådiga Draper´s Hall. Vi hade även sedan länge planerat in långweekend och hade den stora turen att få bo hos vänner med alla de bästa tipsen och högsommarväder på det. Sedan min systers och Ahmeds, i söderförort, hastigt påkommet med hemmagjord mat och hemmagjord musik.

Idag kom hösten och nu har jag inga helgplaner förrän julafton. Det känns bra! Axel sa en bra grej när jag spontanbesökte en söndag i somras. Att när man bor på landet och alltid har nåt att göra kanske man inte planerar in så mycket, men det betyder att man faktiskt kan vara spontan och tacka ja om något händer. Så sant, även om man bara har ett skruttigt hus och inte en hel bonngård. Försöker hålla kalendern så tom som möjligt för att ha tid med de vänner som dyker upp, och med mina egna grejer.

På jobbet har jag väldigt mycket frihet under ansvar och det krävs rutin för att må bra av det, vilket jag inte lyckats så bra med det senaste halvåret. Nu tror jag att fått tillräckligt mycket ordning och lugn och ro för att komma igång hemma, med fönsterrenovering till exempel. Ikväll tog jag ut de första två rutorna i det första fönstret, och båda är hela!! Jag har ju ett antal kvar men det bådar liksom gott.

Apropå komma igång. Vi närmar oss tidpunkten när vi definitivt måste bestämma oss för hur vi ska göra i vinter. Eller egentligen har jag nog redan bestämt mig, för att bo kvar, nästan alla nätter, om jag så ska spika för fönstren och stänga in mig i ett rum och krama katterna och elda. Så otroligt trött på dubbla boenden och släpa grejer hit och dit. Men vi måste bestämma oss för om vi ska förbereda oss för en vinter utan toalett och rinnande vatten eller om vi ska göra en desperat satsning på att bygga ut. Administrationen kring detta har underskattats kan man säga så pausknappen är för närvarande intryckt. Avloppsadministrationen däremot rullar på!

Än blommar det

Än blommar det

Kommentera

